Voetbalflitsen

Mario Been: 'Hoop dat Feyenoord de titel pakt'

Rond en na het vertrek van Mario Been als trainer van Feyenoord klonk kritiek vanuit de spelersgroep op de coach. Been wenst niet in te gaan op de kritiek die in het nieuwe NUsport-magazine geuit wordt.



''Zeggen sommige spelers dat ze het idee hadden dat ze zich onder mij niet konden ontwikkelen? De tijd zal het leren'', reageert Been in het blad.

''Het maakt me eigenlijk niks uit wat ze zeggen. Schrijf maar op wat je wilt. Ze zoeken het maar uit.''

Technisch directeur Martin van Geel zegt dat je de schuld eens bij jezelf moet zoeken in plaats van altijd naar anderen te wijzen.
''Wat meneer van Geel roept, kan me al helemáál niks schelen. Ik kan mezelf recht in de spiegel aankijken. Van Geel weet precies hoe het zit; hij heeft tegen me gelogen.''

''Verder zeg ik er niks meer over. Ik heb bij Eredivisie Live mijn verhaal gedaan en daar laat ik het bij. Ik wens de spelers van Feyenoord heel veel plezier en ik hoop dat ze kampioen worden. Nee, dat bedoel ik niet cynisch. Ik ben een Feyenoorder!''

Wanneer zien we je weer terug op een trainingsveld?
''Weet ik niet. Ik mag gaan en staan waar ik wil, dus ik wacht rustig af tot er weer iets moois op m'n pad komt.''

Moeten we je nog sterkte wensen?
''Wens van Geel maar sterkte! Veel geluk, hè. Ciao!''